SENTIASA BERKESAN,SENTIASA SELAMAT,SENTIASA MESRA ALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

cara mudah hilangkan kutu dengan basic H

 

Eeeee, tengok pun meremang bulu tengkuk, kalau duk merayap-merayap dekat kepala, aduh gatalnya...


Saiz kutu baru menetas dan saiz kutu dewasa
Saiz kutu yang baru menetas adalah lebih kurang 1mm (lebih kurang saiz kepala jarum peniti), dan kutu penuh dewasa berukuran sekitar 3mm (kecil sedikit daripada saiz kepala mancis). Kutu kepala mengambil masa antara enam hingga 14 hari untuk menjadi penuh dewasa, kemudian betina akan melakukan hubungan jenis dan melahirkan telur di atas kulit kepala
 


biasa la, anak-anak duduk asrama, hantar taska, balik2 bawak segaa jenis kutu daripada kawan-kawan.., dulu rajin nak sapuminyak kelapa, tapi tak tahan bau dia, jadi gantikan dengan basic h ni, insyallah, kutu atas kepala tak bernyawa dah..







1. Basahkan rambut dengan air yang telah di masukkan 6,7 titik basic H..
2. Balut rambut anak anda dengan kain lampin biasa dibuat oleh penulis atau towel..biarkan semalaman..means tido dengan kain berbalut di kepala..

sesuai dibuat hari minggu..lepas tu..bilas dengan air bersih atau mandi tanpa ragu2..HASILNYA nanti..kutu akan mati termasuk telur yang masih belum menetas..

Cubaa lah..

Bagi yang mempunyai anak-anak tinggal di taska atau pun sudah ke prasekolah, pasti pernah berhadapan dengan masalah rambut dijangkiti kutu. Kutu merupakan serangga halus yang mengerumuni rambut dan menyebabkan kepala kanak-kanak gatal.



NI TESTIMONI yang dah cuba.. 

 



 


Bukan untuk kutu je tau, ada banyak kegunaan juga tau, macam tak percaya je..berbaloi-baloi rasanya..

 

 

 Jangan risau basih H:

Ianya Selamat
  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Ianya Berkesan
  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Ianya Mesra Alam
 
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan
  •  
  •  
  •  
  • Beminat boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut ya...




  •  
  •  
  •  

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan