SENTIASA BERKESAN,SENTIASA SELAMAT,SENTIASA MESRA ALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

SIAPA YANG TIDAK BOLEH AMBIL ALFALFA?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.diakui Alfalfa ni banyak khasitnya, orang kata macam jamu moden gitu.. namun terdapat juga golangan yang alah atau alecgic dengan kandungan alfalfa( ketahui kandungan alfalfa disini)  .

ada juga yang berpengalaman makan alfalfa ni semakin gatal-gatal..di sini

ok kembali kepada tajuk: Hari ini saya kongsikan info tentang beberapa kategori yang tidak sesuai mengambil alfalfa.


Alfalfa Complex
330 tablet atau
700 tablet 
Hubungi saya untuk harga istimewa

7 Kategori Tak Sesuai Ambil Alfalfa

1. Ibu hamil 

Pengambilan Alfalfa yang berpanjangan dalam kuantiti YANG BESAR juga mungkin TAK SELAMAT. Alfalfa bertindak seperti hormon estrogen dan boleh memberikan kemudaratan pada kehamilan.

2. Wanita yang mengambil pil perancang

Alfalfa mempunyai kesan estrogen yang kecil, berkemungkinan boleh menyebabkan pil perancang tidak berkesan.

3. Pesakit kanser payudara, rahim, fibroid

Bimbang ia merangsang sel-sel itu menjadi kanser (belum terbukti secara kajian).

4. Pesakit Multiple Sclerosis (MS), Systematic Lupus Erythematosus (SLE) 

Menyebabkan penyakit ni menjadi lebih serius.

5. Pesakit yang menjalani pemindahan organ seperti ginjal dan hati.


Bimbang organ yang dipindahkan tak dapat digunakan kerana fenomena 'body rejection'.
 .
6. Kencing Manis

Alfalfa boleh menurunkan gula dalam darah. Jadi pesakit diabetes yang mengamalkan ubat diabetes (tablet/suntikan) harus berhati-hati untuk memastikan gula dalam darah tak terlalu rendah sebab boleh menyebabkan pengsan dan koma.

7. Penyakit yang disebabkan darah yang pekat.

Ada ambil ubat Wafarin (coumadin) untuk mencairkan darah kena elakkan Alfalfa sebab Alfalfa boleh menyebabkan Warfarin menjadi kurang berkesan. Kesannya darah jadi pekat dan mudah membeku. Takut nanti kesan menjadi lebih teruk dan kena strok.

Ingin dapatkan Alfalfa Complex

Jika anda tidak tergolong dalam kategori di atas, dan ingin tahu lanjut tentang Alfalfa Complex, anda boleh klik ALFALFA COMPLEX

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk Shaklee yang sesuai dengan tahap kesihatan anda,anda boleh menghubungi saya. 
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

KENAPA MAKAN ALFALFA GATAL-GATAL?

"Apa ni? Kata amalkan supplimen kulit jadi elok. Semulajadi lah, organik lah tanpa bahan kimia lah....ni badan gatal-gatal apa sudah jadi? huhu...."
Ada sesetengah pengguna Shaklee yang amalkan beberapa jenis supplimen ni contohnya Alfalfa kulit jadi gatal-gatal. Ha.....jangan PANIK....!!!! Jangan gelabah, kalau tanya saya memang saya sendiri seronok if berlaku macam tu. sebabnya baru kita tau apa yg kita ambil tu betul-betul beri kesan pada diri kita. Ini supplimen ye, bukan ubat yang drugs tu sekali ambil baik terus. Perlu difahamkan kat sini mana-mana supplimen pun akan ada HEALING CRISIS ( Rujuk Jadual ) ataupun kita panggil krisis penyembuhan. Sebab tu mana-mana customer asma yang pm, sms bagitau sekian-sekian healing yang terjadi kat diorang asma tak gelabah sebab tau dah itu adalah salah satu fasa penyembuhan. 
Nak tahu lebih lanjut jom baca Q&A kat bawah ni....lets check it out.....!!!!

Anda rasa semakin teruk setelah mengambil produk Shaklee kami?

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan? 

A:Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.


Q:Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan? 

A:Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.


 
Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik? 

A:Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.


Q:Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan sintom yang sama semasa krisis penyembuhan? 

A:Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.



 
Q:Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A:Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.


Q:Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:
Tidak mengamalkannya setiap hari
Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
Mengalami masalah emosi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Apa itu program YES?

 Selalunya YES ni akhir tahun je (year end sale), tapi ni bukan YES tu, ni program gilang gemilang shaklee buat untuk orang yang nak buat side income..
  Beruntunglah siapa yang join member bulan ni bersempena program YES (Young Entrepeneur System). Serius, sangat berbaloi bagi anda yang ingin menjana pendapatan bersama kami. Sudah pasti peluang depan mata, anda kenalah bertindak sekarang.





Apa itu YES!!!!

Program YES yang dianjurkan oleh Shaklee Malaysia, khas buat golongan muda Malaysia, terutama para graduan dan mereka yang sedang mencari pendapatan sampingan.

Projek YES ni sangat komprehensif, disediakan oleh Shaklee Malaysia sendiri. Dari awal pendaftaran hinggalah tamat program selama 13 bulan, bermula daripada mei hingga oktober.

 peserta akan dibimbing untuk membina bisnes rangkaian terbaik, dan mereka yang memenuhi kriteria bakal menerima trofi dan cash sebanyak RM10,000!

 Apa yang kamu akan dapat kalau join ahli bulan ni?

1. Automatik layak join YES

2. Dapat Vitalea PERCUMA! Worth RM90. (Membership hanya RM79)

3. Dapat extra bonus dari 10%-50%

4. Beli Product YES PACK dapat diskaun 5% lagi dan confirm dapat cash bonus bulan depan. 
5. Naik MASTER dalam masa 13 bulan (program YES ), Shaklee bagi RM 10,000

Itu belum lagi termasuk bonus yang berganda, 50% lebih dari biasa! Untung sangat sesiapa yang mengikuti program YES ni.





  Cun melecun tak tawaran Shaklee bulan ni? Rugi kan tak rebut peluang?
Untunglah daftar bulan ni, dapat join YES..

YES! Inilah masanya untuk tidak lagi membuang masa.

Bagaimana nak sertai YES? Isikan borang di bawah dan kami akan hubungi anda untuk menjadi seorang YES bersama kami.



Read more http://www.lynanoh.com/young-entrepreneur-system-yes-shaklee-untuk-belia-malaysia/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 teknik pernafasan saat melahirkan

Cuba amalkan latihan bernafas semasa hamil sekiranya ada kelapangan kerana ia dapat membantu anda menggunakannya dengan efektif semasa proses kelahiran. 
 
 
1) Fikirkan perkataan relaks. Ingat ia mempunyai dua suku kata iaitu “re’dan “laks” 
Sewaktu mnarik nafas, fikirkan “re”. Manakala semasa menghembus nafas pula, fikirkan “laks”. Berikan tumpuan sepenuhnya kepada latihan ini. Sebut perkataan “re”dan “laks”berulang-ulang selari dengan corak pernafasan anda. 
Dalam pada itu, semasa anda menghembus nafas, cuba lepaskan sebarang tekanan yang mungkin anda alami. Fokuskan kepada otot yang anda tahu ia selalu mengalami ketegangan apabila anda mengalami stress. 
Setiap kali menghembus nafas juga,anda perlu fikir tempoh yang agak panjang iaitu “laaks”. Fokuslah kepada hembesuan nafas. Tarikan nafas lazimnya akan berlaku secara semuala jadi. 
2) Anda juga boleh cuba mengira setiap kali melakukan latihan bernafas 
Semasa menarik nafas, kira sehingga tiga atau empat dengan perlahan (atau sebarang nombor yang anda mahu). Sewaktu menghembus nafas keluar pula, kira sebanyak tiga atau empat kali lagi. Anda akan dapati bahawa adalah lebih selesa mengira tiga kali untuk tarikan nafas dan empat kali untuk hembusan nafas. 
3) Cuba bernafas melalui hidung dan hembus melalui mulut anda 
Hembuslah nafas melalui mulut dengan lembut. Tarik nafas melalui hidung anda dan hembus melalui mulut. Ramai ibu hamil mendapati bahawa membuat bunyi semasa menghembus nafas seperti “Oooh”atau “Aaah”amat membantu. Ketika dalam proses kelahiran kelak, sewaktu di antara sela kontraksi, minum sedikit air untuk mengelakkan mulut anda menjadi kering. 
4) Sewaktu Braxton Hicks 
Tarik nafas sedalam-dalmnya menerusi hidung. Kemudian hembus nafas melalui mulut. 
5) Semasa kontraksi semakin kerap 
Tarik nafas pendek-pendek menerusi mulut dan lepaskan cepat-cepat melalui mulut juga. Ia seolah-olah anda sedang bernafas dalam keadaan tercungap-cungap. Namun, lakukannya dalam keadaan tenang. Dalam pada itu, jangan kosongkan paru2 sebelum menyedut nafas seterusnya. 
6) Apabila berlaku gesaan meneran 
Tarik nafas dua kali melalui hidung dan lepas mengikut mulut. Seterusnya setelah tiada gesaan meneran, hembus nafas seperti biasa. 
7) Ketika tiba masa meneran 
Tarik nafas dalam-dalam menerusi mulut dan lepaskan dengan sekali nafas secara perlahan-lahan melalui mulut juga. Langkah ini dilakukan bagi mengelakkan bayi yang sudah pun berada di pintu serviks termasuk kedalam semula. 
Sumber: Pa & Ma, Jan 2014 | MS 30

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Apa sebab caesarean?

Keputusan yang biasa dianjurkan oleh doktor agar anda melahirkan bayi menerusi kaedah pembedahan caesarean adalah bergantung kepada beberapa faktor tertentu. Ketahuilah, semuanya demi memastikan anda dan kandungan berada dalam keadaan terkawal dan selamat sewaktu proses melahirkan.
Antara punca utama caesarean adalah tiada perkembangan semasa proses bersalin, denyutan jantung bayi dalam kandungan menunjukkan dia lemas, caesarean ulangan dan kedudukan kandungan.
Dalam kebanyakan kes, pembedahan caesareanberlaku atas sebab-sebab kesihatan yang jelas. Ia merupakan pilihan yang paling selamat buat anda dan bayi. Terdapat juga beberapa perkara yang tidak begitu jelas. Keputusan pembedahan yang dicadangkan doktor itu adalah berdasarkan maklumat yang dikumpulkan sepanjang pemeriksaan antenatal.
Berbincanglah dengan doktor yang memeriksa kehamilan untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang kes anda.

Pembedahan Elektif

[1] Caesarean ulangan

Dua atau lebih kelahiran sebelum ini dilakukan melalui pembedahan caesarean. Walau bagaimanapun ramai wanita hamil pada masa kini berjaya menjalani kelahiran normal selepas caesarean (VBAC)

[2] Jangkitan

Hal ini melibatkan jangkitan contohnya seperti herpes atau HIV yang dialami berkemungkinan boleh dipindahkan kepada bayi jika anda memilih untuk melahirkannya secara normal.

[3] Trauma terdahulu

Pengalaman melahirkan bayi secara normal sebelum ini sehingga menimbulkan trauma berkemungkinan menjadi sebab untuk anda dinasihatkan untuk mencuba kelahiran caesarean pula untuk kali ini.

[4] Kedudukan bayi

Kedudukan bayi dalam kandungan adalah melintang atau songsang. Kajian yang telah dilakukan sekitar 1990an di Eropah membuktikan kedudukan bayi tidak normal mengundang banyak masalah yang boleh membahayakan bayi.

[5] Praeklampsia eklampsia

Sekiranya anda menghidapinya, lebih-lebih pada tahap teruk yang telah menjejaskan pertumbuhan bayi dalam kandungan, usah bertangguh lagi untuk melambatkan proses kelahiran.

[6] Tidak membesar

Apabila tiba satu tempoh di mana bayi tidak lagi membesar seperti yang sepatutnya, maka anda digalakkan memilih untuk bersalin secara caesarean kerana bayi sangat memerlukan kelahiran awal.

[7] Komplikasi penyakit


Bagi anda yang menghidap penyakit-penyakit berbahaya seperti jantung, kencing manis ataupun tekanan darah tinggi, maka ada baiknya tarikh bersali dipilih agar sebarang kemungkinan buruk dapat dielakkan.

[8] Risiko plasenta praevia

Apabila uri berada di bawah, maka agak suka untuk anda melahirkan bayi secara normal. Oleh sebab itulah kebanyakan doktor menasihatkan anda untuk memilih proses kelahiran secara pembedahan ini.

[9] Kandungan kembar

Sama seperti risiko menghamilkan kembar, proses kelahirannya juga bakal berhadapan dengan risiko-risiko tertentu. Tidak kiralah sama ada ia kembar dua atau lebih dari itu.

[10] Kematian bayi terdahulu

Sekiranya anda pernah melalui pengalaman kehilangan bayi yang melibatkan kematiannya sama ada asebelum atau semasa proses kelahiran, maka anda perlu memilih tarikh untuk bersalin.

Pembedahan kecemasan

[11] Masalah tali pusat

Dalam kes sebegini, tali pusat tergeluncur turun melalui serviks terlebih dahulu daripada bayi. Ini turut dikenali prolaps cord. Hal ini biasanya berlaku selepas ketuban pecah. Ada kemungkinan tali pusat terhimpit lalu mengganggu bekalan oksigen kepada bayi. Risikonya anak boleh meninggal dunia kerana hypoxia.

[12] Terlalu lama

Proses kelahiran anda sangat lama dan perlahan. Hal ini kerana serviks tidak membuka dengan cukup untuk membolehkan bayi anda bergerak turun masuk ke dalam saluran kelahiran.

[13] Masalah uri

Kedudukan uri yang berada di bahagian bawah menyebabkan pendarahan dan boleh membahayakan nyawa anda dan bayi jika pembedahan tidak dilakukan dengan segera. Antara lain ialah masalah uri tanggal semasa proses bersalin atau abruptio plasenta yang boleh meletakkan bayi anda dalam lingkungan bahaya.

[14] Lemas

Apabila terdapat perubahan pada degupan jantung bayi semasa proses bersalin, ia menunjukkan bayi tidak cukup oksigen dan perlu dikeluarkan dengan sert-merta. Jika bayi sudah membuang najis (mekonium), ia turut menunjukkan bayi sudah lemas.

[15] Bantuan kelahiran gagal

Percubaan melahirkan bayi secara normal dengan menggunakan alat bantuan kelahiran seperti vakum atau forsep yang gagal menyebabkan anda perlu rela dalam terpaksa untuk melahirkan bayi secara caesarean.


Sumber: Majalah Pa&Ma Edisi Januari 2014

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kenapa Kita Perlu Detox atau cuci usus?

Kenapa Kita Perlu Detox atau Cuci Usus?
Assalamualaikum...

APA ITU DETOx?
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplemen supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil. Kesihatan badan berkait rapat dengan kebersihan kedua dua usus besar dan usus kecil ini.

Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan akan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Walaupun kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi masih ada sebahagian daripadanya yang melekat di atas dinding usus yang kemudiannya menjadi plag. 

 
 keadaan usus yang tidak dibersihkan
Plag bendalir ini bukan sahaja menyekat proses pembuangan yang betul dan mencegah penyerapan khasiat yang sewajarnya, tetapi ia juga merupakan tempat pembiakan parasit dan patogen yang boleh mencemarkan darah dan limpa serta meracunkan sistem keseluruhan.

Apabila badan kita tidak mengeluarkan bahan buangan, toksin-toksin akan berkumpul di dalam usus dan mengakibatkan auto-intosifikasi ataupun penghasilan toksin sendiri. Ini juga akan menyebabkan saluran darah yang melapisi dinding usus menyerap toksin-toksin ini ke dalam aliran darah dan akhirnya mencemarkan semua organ badan.

 

Sebahagian tanda-tanda yang nyata gejala toksin-toksin ini adalah : cirit birit, masalah sembelit, keletihan, sakit kepala, mata menjadi kusam, kulit yang bermasalah, berbintik, sakit otot, masalah saraf, badan dan nafas berbau serta kelihatan murung.
Kelebihan Pembersihan Usus.

Pembersihan usus adalah proses penyahtoksifikasi badan yang utama. Ia adalah jalan pemulihan yang penting. Pembersihan usus yang sempurna adalah penting dan merupakan cara utama untuk mengembalikan badan kita ke tahap yang seimbang, kesihatan yang bertambah baik dan menambahkan tenaga. Justeru itu, ia juga membolehkan sistem badan yang lain untuk dibersihkan. Apabila anda membersihkan usus anda dan mengimbangkan semula bakteria yang baik dan buruk mempunyai penghasilan enzim yang mencukupi, serta makanan yang dimakan dan penghasilan vitamin dalaman adalah betul, makanan yang tidak ditoleransi akan diperbaiki atau hilang.

Dr. Bernard Jensen, Pd.D telah menekankan kepentingan usus yang sihat. Menurut beliau, "Setiap tisu dibekalkan dengan darah yang dibekalkan dari sistem usus. Apabila usus kita kotor, darah juga akan kotor. Oleh itu sistem usus mesti dipulihkan sebelum pemulihan bahagian badan yang lain boleh dilakukan.


Melalui kaedah pemakanan, anda dinasihatkan untuk :
    Kurangkan memakan makanan pedas, berasid tinggi dan yang mengandungi fiber yang tinggi (fiber liat/kasar).


 
    Lebihkan memakan sayur-sayuran atau ulam-ulaman kampung seperti kacang botol, ulam raja, terung, daun salang, pegaga, petai (sikit-sikit) dan sebagainya (sayur yang lambat tumbuh).
Begitu juga dengan buah-buahan seperti tembikai, rambutan dan sebagainya.
    Sayur-sayuran yang perlu dikurangkan pula ialah sayur-sayuran yang cepat tumbuh seperti bayam, cendawan (terutamanya cendawan yang tumbuh selepas hujan) dan sebagainya.
    Bagi buah-buahan yang perlu dikurangkan pula ialah buah-buahan yang masam termasuklah cempedak, ciku, pisang dan sebagainya. Buah Seperti ciku mempunyai fiber yang kasar dan lama-kelamaan boleh menghakis usus manakala buah pisang dan betik pula cepat busuk dan tidak sesuai diambil berlebihan kerana ianya akan busuk didalam usus.

 Perbanyakkan meminum air mineral dan sebagainya (saranan : 7 hingga 8 gelas sehari)


APA KESAN JIKA TIDAK DETOX?



 apabila usus kotor darah pun kotor, jadi menyebabkan perlbagai penyakit



 keaadaan usus yang berkerak akibat tidak detok atau buang racun dalam usus



BAGAIMANA CARA LAIN UNTUK DETOX?
   
Selain daripada kaedah penjagaan pemakanan, pengambilan suplemen juga dapat membantu untuk melakukan proses detox. shaklee pun ade agen pendetoxs mengikut bahagian masing-masing seperti gambar tersebut..hihihi


 


berminat untuk produk-produk tersebut?
jangan segan silu pm saya untuk dapatkan nasihat eklusif daripada saya..


 



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

JUG AIR TADAH TERUS MINUM...MURAH JIMAT BEST..



Sedikit fakta mengenai Get Clean Water Pitcher Shaklee.
Perbezaan Water Pitcher dengan Jenama lain.


 

Get Clean Water Pitcher merupakan sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean Water Pitcher menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean Water Pitcher merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.
Kelebihan dan Keistimewaan Get Clean Water Pitcher


 

¤ Menandingi jenama terkemuka yang lain

¤ Dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!

¤ Dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!

¤ Dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan - dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.

¤ Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

¤ Hanya beberapa sen bagi seliter air

¤ Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak

¤ Jag air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik

¤ Ringan dan mudah dibawa

¤ Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak

¤ Diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.



  • Hanya beberapa sen bagi se-liter air
  • Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
  • Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik

  • Menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa dan setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak and environmental friendly




  • Cuba lihat perbezaan air yang ditapis dan selepas ditapis.Sangat berbezakan.



                                                

    PILIHAN BIJAK:
    Menjimatkan Kos - Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

    MESRA ALAM:
    Memelihara alam sekitar ' Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

    Ramai yang sudah menggunakan Water Pitcher ni kerana ianya sangat jimat dan kualiti yang hebat.Antara testimoni pengguna Water Pitcher :




                                                 



     apa yang ada dalam satu set?

    - Ada filter 3 packs
    -Housing kit (1 unit)
    - Pitcher(1 unit)


    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Apa itu kemoterapi dan kesan sampingat kemoterapi

    - Kemoterapi (bahasa Inggeris chemotherapy) bermaksud satu bentuk rawatan yang menggunakan ubat-ubatan anti barah dalam merawat barah.



    - Dalam penggunaan moden, istilah ini hampir merujuk secara eksklusif kepada ubat sintetik yang digunakan untuk merawat barah.

    - Kimoterapi, dalam pengertian yang paling umum, adalah pengubatan penyakit dengan bahan kimia terutama oleh membunuh mikro-organisme atau sel-sel kanser.

    - Umumnya, kimoterapi bertindak dengan membunuh sel yang membelah dengan cepat, salah satu sifat-sifat utama sel-sel kanser.

    - Terdapat pelbagai cara untuk melakukan kimoterapi bergantung kepada jenis dan tahap kanser, kesihatan anda dan sejauh mana potensi kanser untuk merebak kepada organ-organ penting anda.

    1. Melalui salur darah :
    - Dadah akan disalurkan melalui salur darah yang cara menyeluruh keseluruh badan anda.
    - Ini dilakukan sekiranya kanser anda berada pada tahap 4 dan sel kanser anda telah merebak ke banyak bahagian badan anda. Kaedah ini dikenali ‘INTRAVENOUS (IV)’.

    2. Melalui mulut :
    - Kaedah ini anda mengambil dadah kimoterapi melalui pil yang ditelan.

    3. Melalui suntikan:
    - Dadah kimoterapi disuntik terus kepada kedudukan kanser atau tumor

    4. Sapuan pada kulit:
    - Kaedah ini digunakan untuk kanser kulit.


    Apakah kesan sampingan Kimoterapi?


    - Kimoterapi terkenal dengan banyak kesan sampingan dan adakalanya doktor tidak menyatakan kesemuanya atas pelbagai sebab.

    - Berikut adalah kesan-kesan sampingan yang agak lengkap yang perlu anda ketahui :
    1. Pendarahan samaada melalui mulut atau rongga badan yang lain.
    2. Kekeringan - kulit menjadi bersisik,kering dan berkedut
    3. Keguguran rambut samaada sebahagian atau keseluruhan.
    4. Kebas pada tapak tangan atau kaki.
    5. Perubahan kepada sistem pendengaran anda. Contohnya bunyi bergema.
    6. Sering muntah adakalanya disertai darah.
    7. Bengkak pada sistem deria atau pada organ badan.
    8. Perubahan warna kulit
    9. Mudah dijangkiti penyakit samaada demam, batuk dsbnya kerana sistem imun telah binasa.
    10. Kerosakan pada organ penting seperti jantung, hati, saluran darah dsbnya.
    11. Kelesuan atau tidak bermaya.
    12. Hilang selera makan.

    - Adakalanya simpton-simptom diatas adalah berbentuk sementara dan akan hilang apabila anda memberhentikan rawatan kimoterapi.

    - Kebiasaanya doktor akan menggunakan dadah-dadah tertentu untuk menghilangkan sesetengah simptom. Namun symptom akan bersifat kekal jika terjadi kerosakan pada organ-organ tertentu badan. Ini termasuk kerosakan pada saluran darah.


    ketahui lebih lanjut berkenaan , pesakit kanser dengan vivix di sini

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    KANAK-KANAK 7 TAHUN SEMBUH KANSER OTAK

    kanser Otak Budak 7 Tahun Semakin Hilang Walaupun Doktor Sahkan Tidak Boleh Sembuh Walaupun Dengan Terapi Kimo


     Hari ni saya nak share satu testimoni dari luar negara kes seorang anak kecil berusia 7 tahun yang menghidap kanser otak dan sel kansernya semakin tidak dapat dikesan sejak mengamalkan Vivix.

    Jom kita baca kisahnya diikuti penerangan detail mengenai kanser otak.




     CHILD WITH BRAIN CANCER: I spoke with Megan's dad yesterday, and he told me that it was one year ago to the day, November 19, 2007 that they rec'd the news that Megan, age 7, had brain cancer and her prognosis wasn't good. So the journey began the poking, prodding, chemo therapy, bedside vigils, etc. They were introduced to Shaklee and they started little Megan on Nutriferon and Children's Vita Lea. She began to show some improvement. However, Todd told me that the real tipping point came in August with the introduction of Vivix; they began the daily Vivix, 1 tsp per day. Megan has shown remarkable progress ever since. The neurosurgeons at the Mayo clinic told her parents that the type of tumor that Megan has DOES not shrink,not with chemo treatment. They were in disbelief when Megan’s tumor was almost undetectable. Todd totally attributes her amazing progress to prayers which are so powerful but also to Shaklee's Vivix along with the Nutriferon and vitamins. The hope that he and his family have again is beyond words. I still find it very difficult to put what I heard in his voice into words. Todd touched me to the very depth of my being. This is why we do what we do, we are able to give people hope when they have none. God Bless. Jeannie Foster 

    ANAK DENGAN KANSER OTAK : Saya bercakap dengan ayah Megan semalam, dia memberitahu saya sudah satu tahun berlalu hingga ke hari ini , 19 November 2007 sejak mereka menerima berita Megan , 7 tahun, menghidap kanser otak dan keadaan dia tidak menunjukkan perkembangan positif. Dan bermulalah perjalanan menebuk kepala, menyoalsiasat , terapi kimo , pemerhatian dan pemantauan ketika tidur, dan lain-lain. Mereka telah diperkenalkan dengan Shaklee dan mula memberi Megan dengan Nutriferon dan Vita Lea untuk kanak-kanak . Dia mula menunjukkan sedikit peningkatan dalam penyembuhan.

    Walau bagaimanapun , Todd memberitahu saya bahawa titik perubahan sebenar bermula pada bulan Ogos dengan pengenalan Vivix , mereka mula memberi 1 sudu kecil Vivix setiap hari. Megan menunjukkan kemajuan penyembuhan yang luar biasa sejak itu. Pakar bedah neuro di klinik Mayo memberitahu ibu bapanya bahawa jenis tumor yang dihidapi Megan tidak boleh mengecut , walaupun dengan rawatan kimo. Mereka tidak percaya apabila tumor Megan hampir tidak dapat dikesan .

    Todd sama sekali menyifatkan penyumbang kepada penyembuhan anaknya adalah berdoa yang mana begitu hebat selain penggunaan Vivix, Nutriferon dan vitamin Shaklee. Peluang kedua yang dimiliki oleh dia dan keluarganya tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Saya masih merasa sangat sukar untuk menukarkan luahan beliau dalam bentuk kata-kata. Todd menyentuh perasaan saya yang paling dalam. Inilah sebab kami lakukan apa yang kami selalu lakukan, kami mampu memberi harapan ketika mereka kehilangan harapan. Jeannie Foster 


     Bagaimana Vivix dapat membantu pesakit kanser?




    Bahan-Bahan dalam VIVIX seperti resveratrol bertindak memperbaiki seawal peringkat DNA lagi. Sebab itulah, VIVIX mampu membantu pesakit kanser.

    • Dapat membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yang rosak terutamanya selepas pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau rawatan perubatan lain.
    • Dapat membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dengan lebih baik dan peluang sembuh dengan lebih baik.
    • Dapat meningkatkan sistem imun / ketahanan badan bagi membolehkan anda melawan kanser.



    Bagaimana nutriferon membantu pesakit kanser?




     Nutriferon boleh menghalang barah dari terus merebak




    1. Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh : T-cells, B-cells dan makrofag.
    2. Melawan Kanser &Tumor – Interferon semulajadi mengandungi poliksakarida ang merangsang dan mengaktifkan immunoglubalin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu, ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.
    3. Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.

    Nutriferon menaikkan sel darah putih ketika menjalami kemoterapi
    Salah satu kesan racun atau ubat kimo ini adalah ia akan menyebabkan bilangan sel darah putih yang berperanan sebagai sel imuniti jatuh pada paras berbahaya. Kerana itu pesakit perlu melalui tempoh bertenang selepas menjalani kemoterapi untuk memulihkan badan semula dan menaikkan kekuatan imuniti. 

    Bagaimanapun seperti yang kita tahu tiada ubat yang mampu menaikkan kekuatan imuniti secara selamat melainkan pengambilan nutrien dari sumber semulajadi. Terima kasih Shaklee kerana mencipta Nutriferon yang terbukti mampu boost imuniti bak kereta Ferrari..hihi..jom layan testimoni ni.

    To my dear friends, thank you for caring...for your support, love and prayers. My update as of December 28th.  As some of you know, I had made the decision in incorporate chemotherapy along with my protocol of Shaklee Supplement and some other natural alternative nutritional support and treatment from Dr. Alvarez in Mexico. 

    My lung cancer,  which I discovered in Oct. 2005, had suddenly developed into an aggressive type, due to my foot injury and being heavily medicated this past August. Firstly, I'm doing fine. I had great news today and my second chemo treatment. Last week, when I had my blood work done after my first chemotherapy treatment, my doctor was concerned, but not surprised that my white blood cell count had dropped to a very dangerous low of 1.9, due to the chemo drugs, Taxol, Carboplatin and Avanstin. My red blood cells remained good at 12.7 and platelets were at 140k. 

    I have been taking NutriFeron, at 10 tablets daily since last Thurs- day, and today my white count was at an amazing, 10.7, red count at 13.4 (even  better) and platelets at 133k (still good). All of these result in just 6 days. He was stunned. I took no drugs to raise the white count and I know that the drug of choice, Nulasta has several bad side effects, which I don't want and if I can raise the count using Nutriferon, that has NO side effects, it is a better choice. The proof is in the blood report. My doctor said to continue with what I'm doing with nutritional support...he was very pleased. 

    Oh yes, if you are having bleeding inflamed gums (chemicals causes this and so does a Vita C deficiency) when you brush your teeth, use our New Concept Organic Dentifrice and a soft tooth brush, and then rinse your mouth with hydrogen peroxide, swish for 2 minutes till foamy and then rinse with warm water. Usual results in 24 hours. It has helped me. 
    Blessings & Hugs, Carol Purcell
    Sumber - Life Changing Cancer Short Stories 

    Kepada semua rakan, terima kasih kerana mengambil berat, sokongan, sayang, dan doa. Perkembangan saya pada 28 Disember. Seperti yang sebahagian dari anda tahu, saya mengambil keputusan menghabungkan rawatan kemoterapi saya bersama protokol supplement Shaklee dan beberapa bantuan alternatif nutrisi semulajadi dan rawatan dari Dr. Alvarez di Mexico. 

    Kanser paru-paru saya yang ditemui pada Oktober 2005, secara tiba-tiba menjadi kategori agresif disebabkan kecederaan kaki saya dan terlalu banyak mengambil ubat dalam bulan Ogos yang lepas. Pertama sekali, semuanya berjalan lancar. Saya menerima berita baik hari ini dan rawatan kemo kali kedua. Minggu lepas, ketika bacaan darah diambil selepas kemo yang pertama, doktor saya sedar, tetapi tidak terperanjat dengan jumlah sel darah putih saya yang jatuh pada tahap berbahaya iaitu 1.9 kesan dari ubat kemo, Taxol, Carboplatin, dan Avanstin. Sel darah merah saya kekal kekal bagus pada tahap 12.7 dan platelet 140k. 

    Saya telah mengambil Nutriferon, 10 tablet sehari semenjak Khamis lepas dan kini sel darah putih saya pada tahap mengagumkan 10.7, sel darah merah 13.4 (sangat baik) dan platelet 133k (masih baik). Kesemua ini hanya dalam 6 hari. Doktor sangat kagum. Saya tak ambil ubat untuk menaikkan sel darah putih kerana saya tahu ubat pilhhan yang ada, Nulasta mempunyai beberapa kesan sampingan, yang mana saya tak mahu dan jika saya boleh naikkan sel darah putih menggunakan Nutriferon yang tidak mempunyai kesan sampingan, itu adalah pilihan yang lebih baik. Buktinya adalah keputusan ujian darah. Doktor saya memberitahu supaya meneruskan pengambilan supplement sokongan, beliau amat gembira.


    Jika anda ingin mendapatkan sokongan nutrisi yang berkesan kami mencadangkan set rawatan kanser Shaklee yang terbukti membantu ramai pesakit kanser melepasi rawatan kimo yang menyeksakan dengan selamat. Nasihat saya kepada pesakit kanser banyakkan melakukan kajian mengenai penyakit anda. Kebanyakan pesakit yang meninggal disebabkan kurang pengetahuan mengenai penyakit yang dihidapi sehingga percaya kepada iklan-iklan rawatan alternatif yang berlebih-lebihan. Apa yang penting adalah anda faham prosedur rawatan yang selamat dan bukan berdasarkan andaian. 



    Jika kemo itu berbahaya, ketahui bagaimana untuk melaluinya dengan selamat. Ini semua melibatkan nyawa dan ramai pesakit kanser yang meninggal kerana cuma datang untuk berubat kimo selepas gagal dengan rawatan alternatif. Tak dinafikan ada yang sembuh dengan rawatan alternatif tetapi peratusan kejayaannya terlalu rendah sehingga anda cuma menemukan beberapa testimoni sahaja dari ribuan yang menggunakan rawatan alternatif tersebut. Hubungi kami untuk mendapatkan khidmat nasihat menggunakan set kanser ini kerana terdapat beberapa pantang larang yang perlu dipatuhi.


    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...  Jika anda mempunyai orang yang disayangi menghidap penyakit yang boleh membawa maut dan hilang harapan ketika perubatan hospital tidak mampu menjamin penyembuhan, apalah sangat nilai Vivix jika dibandingkan dengan nilai nyawa kan. Barah otak antara yang paling sukar diubati. Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian.
    013-6240955

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS