SENTIASA BERKESAN,SENTIASA SELAMAT,SENTIASA MESRA ALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Buasir !!! Cegah sebelum parah


Anda sembelit/ buasir?

Tahu tak, buasir yang tidak dirawat akan melarat sampai ke tahap yang lebih mengerikan.
 Jom tengok tahap-tahap buasir

 
 Tahap-tahap buasir




 

Buasir tahap 4



Macam mana buasir boleh berlaku?

 
Buasir terjadi bila kita sembelit & meneran dengan kuat semasa proses membuang air besar.
Perempuan yang mengandung lebih berisiko mendapat buasir, apatah lagi selepas melahirkan. 

Jom kita try cara terbaik ialah dengan memastikan kita tidak sembelit supaya pembuangan air besar berjalan dengan lancar dan mudah.


  Tip-tip berikut akan membantu anda:
  • Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.
  • Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat.
  • Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan.
  • Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering.
  • Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar.
·         
Kalau tanya kawan-kawan. Jawapan dia senang BIJI MANJAKANI.





Ha, ni lah biji manjakani, memang manje rupenye?

Apa nak buat dengan buah manje ni? caranya Biji Kani ni gesek belakang lesung, serbuk tu sapu kat buasir. Kena rajin buat setiap malam sebelum tidur. Nanti kalau tak kecut masa meneran bersalin takut lagi worst sampai keluar lagi besar!! Oohhhh takmo la... sakit bangat tuh.

Selain Tip-tip dan Petua ni, saya pastikan tak miss makan supplemen Shaklee. At least boleh kurangkan kesakitan & tak buat buasir tu jadi lagi mudarat.



1)
Ostematrix 
Untuk elak sembelit jadi lagi.

2)
Omega Guard
Untuk mengecutkan bengkak buasir.


3) Zink Complex
Untuk mempercepatkan luka di dubur atau tempat jahitan bersalin.



Yok, tengok testimoni pengguna SET BUASIR SHAKLEE

 testimoni dari kak.dila


kak dayang pun dah cuba 



jika anda mengalami buasir/ sembelit, jom cegah sebelum parah.
hubungi 013-6240955

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan